2009. feb 10.

Bayer Zsolt, pohár, én

írta: AdamT
Bayer Zsolt, pohár, én

Elolvastam Bayer Zsolt cikkét és két dolog jutott eszembe.

1. Ez az írás tökéletesen megfelel a többségi társadalom elvárásának. Nem csak Magyarországon, de egész Európában ez lenne a normális. Nem csak a magyar társadalom szeretné ezt, hanem az egész európai társadalom.

2. Bár ez az írás tökéletesen egybevág a többségi társadalom elvárásaival, nem fog belőle megvalósulni semmi az elkövetkező pár évben. Sem Magyarországon, sem Európában.

És itt a második ponton van a hangsúly. Ma a politikát azok az emberek "csinálják", akik felnőttként kezelik a társadalmat. Tévesen, de mégis így néz ki. Tévesen, mert  a nagy egyenlősdit játszók, a nagy liberálisok nem számolnak azzal a ténnyel, hogy rengeteg ember nem érdemli meg a szabadságot. Rengeteg ember nem tudja megérteni, felfogni a liberalizmust. Sztojka Iván europeer? Uniós állampolgár? Jog értelemben állampolgár ő, de vajon ismeri az alkotmányunkat? Tud bármit is Magyarországról azon túl, hogy hol jó a gyros? Mitől lenne magyar? A magyar többségi társadalom közösséget vállal vele? Sztojka Iván visel közterheket az ÁFA-n kívül, meg az ilyen-olyan jövedéki adón kívül? Vagy inkább csak munkát ad a magyar rendőröknek? Más emberek életét szándékosan tönkreteszi? Magyar állampolgár? Igen, jogi értelemben az. És jogi értelemben most körözött személy. Ember? Ember. Biológiailag. De Te, Olvasó, a képek alapján amiket megnézhettél, a tettei alapján, amikről hallhattál, embernek neveznéd?

Én nem akarok vért látni. Én nem vagyok képes ölni. Én nem kívánom más halálát, még Sztojkáét sem. Én nem haragszom a cigányokra. Én nem akarom, hogy bárki haragudjon a cigányokra. Én nem akarnám végignézni Sztojka kivégzését. Én arra gondolok, hogy neki is van anyja, testvérei, akik most valahogy próbálnak neki segíteni. De ez el lett rontva. Túl sok Sztojka van már ebben az országban és túl sok Mariant öltek meg. Az én poharam is betelt. A közrendet vissza kell állítani és erre Gyurcsány alkalmatlan. Ezt lassan mindenki belátja. Aztán eltelik az a pár fent említett év és égni fognak a cigány falvak. Nem csak itt, egész Európában.

Olyan ez, mint a fogorvos. Ha rendszeresen járunk, akkor nem lehet nagy baj. Ha van egy lyukas fogunk, de nem megyünk el, akkor majd mehetünk a szájsebészertre, ahol már valóban kínokat élhetünk át. Lehetett volna a cigánykérdést is kezelni fájdalom nélkül, de ez a hajó egyre messzebbre úszik. Egyre jobban gyűlik a genny az ínyben. Feszít, fáj. Lassan belázasodsz, és csak dagad az arcod. Ráhúzódik a füledre. Valamit tenni kell, mert éjszaka már aludni se tudsz. Közeleg a nap, amikor Európa szájsebészhez megy. 

Rossz ezt az egészet tehetetlenül nézni.

Szólj hozzá

magyar liberalizmus veszprém cigány hírlap gyűlölet zsolt pohár bayer cozma marian betelt