2010. okt 27.

A kormány esete az alkotmánnyal

írta: AdamT
A kormány esete az alkotmánnyal

Hát igen. Nem először fordul elő a történelemben, hogy kurvára nem azt gondolom, amit a blogoszféra többsége. A jobb-közép bástyának számító mandiner is beleadta a sajátját, fentéslentéknél se aludták végig az eseményeket, balról meg már ötletek is jönnek. Hát ja. Én sosem voltam az a tipikus mainstream ember. Amikor az MSZP vizitdíjat vezetett be, én drukkoltam, hogy végre valamit végigcsinálnak, pedig aztán ha valaki, én nem szerettem Gyurcsányék büszke hadát. Persze nem csinálták végig, de nem is ez a lényeg.
 

Nézzük végig a szereplőket. Adott egy jogrend (törvények, alkotmány) és egy kormány. A jogrend azt mondja, hogy ha erős a kormány - ugyanis nagyon-nagyon sokan támogatták - akkor változtathasson magán a jogrenden. Ha kicsi a kormány, akkor meg ne, mert nincs akkora legitimitása. Jön egy párt, amelyik megkapja a felhatalmazást és használja az eszközt. Ejnye. De szemétség. Rohadjanak meg.

Azt nem mondom, hogy az is rohadjon meg, aki egy kurva példát nem tud összehozni, de azért nem tudok szó nélkül elmenni amellett, amit a fideszfigyelő nyomott ki magából: a szabálytalankodó csatár kiállítja a bírót és megadja a gólt. Aha, persze. Hogy is néz ki ez igazából? Focimeccs, a hazaiak kikapnak 2:1-re. Aztán kiderül, hogy a vendégek elraboltál a hazai kapus gyerekét és zsarolták, hogy lelövik, ha nyernek a hazaiak. A bíró megadja a szabályosnak tűnő gólt, aztán mindenki hazamegy békességben. De az ügy pár héttel később kiderül. Ezek után az UEFA összeül és azt mondja, hogy bizony ez így kérem nem jó és újrajátszatják a meccset úgy, hogy magát a mérkőzést is az UEFA felügyeli.

Belátom, hogy az én példám sem fedi 100%-ban a valóságot, sajnos a példák már csak ilyenek. De azért a pofátlan címadásnak is van egy bizonyos határa. 

Magam részről meg csak annyi, hogy hiszem, hogy a tettek eredményei a mérvadóak és nem a meghozataluk körülményei. Tehát ballisztikus ívben leszarom, hogy kit és hogy kerül meg a kormány, ha ezt az én érdekemben teszi és betartja a jogszabályokat. Ha nem így tesz, akkor meg baszok legközelebb rájuk szavazni. Ennél szerintem felesleges ezt a témát tovább boncolgatni. Sőt, még erre is érdemtelen volt. 

Szólj hozzá

politika orbán ab alkotmány 98%