2008. máj 30.

Fehér zászló? TÜZELJ!

írta: AdamT
Fehér zászló? TÜZELJ!

Karthagó, i.e. 146. A római seregek porig rombolják a várost, kb. 150 ezer embert lemészárolnak. Hogy sóztak vagy nem, az már szinte lényegtelen. Ez régen történt, de sajnos úgy tűnik, hogy az ember nem változik. Ma már csak legenda, de emlékszem, hogy kis tökösként mennyire sajnáltam "Osztyapenkó bácsit", akit akkor lőttek le, amikor fehér zászlót lobogtatva a kezében elindult a német seregek felé. Persze nem értettem az egészből semmit, csak annyit, hogy nem érdemelte meg. Az ember egyik legrosszabb tulajdonságának a kegyetlenséget tartottam már akkor is.

 

Az egészségügy átalakítása körüli helyzetet sem tartottam elfogadhatónak, mert az a minimum amit elvárok a mindenkori kormányunktól, hogy egyeztessen az érintettekkel. (És nem csak a politikailag jó irányba elkötelezett érintettekkel, hanem a "másik oldalon" állókkal is. De ehhez már hozzászoktam. A Fidesz sem volt az a civilbevonós, ellenzéket meghallgatós.) Node ami ezután jött, az elég komoly hatással volt a pulzusom alakulására.

Balhé, cirkusz, csetepaté, népszavazás, bukás. Öt szóban összefoglaltam az előzményeket, remélem, hogy mindenki érti. Bukás. Aztán jött a fehér zászló. Ott lobogott a szélben. Ekkor a Fidesz kinyújthatta volna a kezét és azt mondhatta volna az MSZP-nek, hogy "figyeljetek, az egészségügyet rendbe kell rakni, kezdjük előről, de most közösen". De nem. A fehér zászló alatt ott állt egy kisebbségi kormány, tanácstalanul szemlélve az eseményeket, ekkor a Fidesz megvillantotta a pisztoly csövét és elkezdett tüzelni. 

Megint lett volna esélye a két oldalnak arra, hogy végre összefogjon értünk. Értünk. Értünk, akik éjjel netezünk, nappal dolgozunk és állandóan adózunk. De nem. Nem ez történt. A fehér zászló láttán Mikola belekezdett. Elmondta, hogy az ámokfutás felelőseit felelősségre kell vonni. Az adófizetők pénzéről beszélt és arról, hogy porig kell rombolni az egész tervet. Mint Karthagóban. 2154 éve.

Fájt volna levetkőzni ezt a nagyképű "mi megmondtuk" stílust? 

Vagy lehet, hogy én vagyok csak ilyen mimózalelkű és a többség még mindig vért akar?

 

Szólj hozzá

politika mszp kultúra fidesz magyarország nincs sajnos